תכנון אריזות - המדריך

משיקים מוצר חדש? זקוקים לאריזה ולא יודעים מאיפה להתחיל? הגעתם למקום הנכון.
במדריך זה תקבלו טיפים ומידע על תכנון אריזות נכון, מה צריך לקחת בחשבון, תכנון עלויות ועוד.

מהם הקווים המנחים של עיצוב המותג?

אחד השלבים הראשוניים בתכנון האריזה ועיצובה, הוא דרישות עיצוב המותג והקווים המנחים המלווים אותו. לרוב המותגים יש קווים מנחים ברורים הכוללים את הלוגו, הפונטים, הצבעים והגוונים המדויקים, האופי העיצובי ועוד. כל האלמנטים הללו צריכים להיות משולבים בתכנון האריזה. כאשר האלמנטים אינם משולבים היטב באריזה או שאין קווים מנחים ברורים, הצרכן הסופי עלול להרגיש מבולבל ואף להעדיף רכישת מוצר ממותג אחר.

איך האריזה משתלבת עם שאר המוצרים ואריזות המותג?

בעת עיצוב האריזה החדשה תוך כדי הבנת הקווים המנחים של המותג, יש גם לבחון את המוצרים והאריזות הקיימים. השאלות המרכזיות שיעלו הן האם מדובר באריזה שתהווה חלק מסדרת מוצרים קיימת או הרחבתה? האם מדובר באריזה של סדרת מוצרים חדשה?
בכל מקרה, אופי האריזה החדשה צריך להיות ברור, כך שהלקוח הסופי של המותג ידע לזהות באופן מיידי מהו המותג ומהו המוצר. הדבר נכון גם לגבי זיהוי מהיר של סדרות מוצרים מאותו המותג.

החומר ממנו עשויה האריזה והמבנה שלה

עוד חלק באפיון האריזה, הוא ההחלטה לגבי החומר ממנו היא תיוצר. לכל חומר יש אופי מבחינת המראה הסופי וכן מאפיינים טכניים המשפיעים על תהליך הייצור כמו לדוגמה ההדפסה על גבי החומר(דיו, שכבות מיוחדות, ציפויים וכו'), או החיתוך. בחירת החומר יכולה גם להשפיע על חיי המדף של האריזה, תהליך השינוע, עלויות ועוד. מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת לעשות את הבחירה הנכונה.

הרכבת האריזה והכנסת המוצר 

בעת תכנון האריזה, יש גם לקחת בחשבון את הרכבת האריזה מבחינת המורכבות שלה והזמן הנדרש לכך, וכן את הכנסת המוצר אליה. תהליך זה הוא חלק חשוב מאוד בתכנון, שכן אריזה מורכבת מדי יכולה להאט את התהליך הכולל של הגעת המוצר למדף, והרי ידוע שזמן שווה כסף. כמו כן, תהליך זה יכול להיות אוטומטי או ידני – הכל בהתאם למוצר עצמו ולאופי האריזה.

שינוע המוצר הארוז

עוד קריטריון חשוב בתכנון האריזה, הוא היכולת לשנע את המוצר הארוז לנקודת המכירה, כך שיתפוס מעט מקום. ככל שלאריזה יהיו אלמנטים בולטים יותר, כך היא תתפוס יותר נפח בעת השינוע, מה שיכול בקלות להגדיל את העלויות.

חיי האריזה על המדף

ככל שמבנה האריזה יהיה יותר יציב, היא תוכל לשבת זמן רב יותר על המדף בלי להיהרס. יש לחשוב על כך שאמנם היינו רוצים שהמוצר ייחטף מהמדפים במהירות, אבל בפועל המצב הוא שאריזות צריכות לעמוד במבחן הזמן ולהיראות טוב לאורך זמן. אין מדובר רק במבנה האריזה, כי אם גם באיכות ההדפסה או באלמנטים נוספים הקיימים בה.

מיהו הלקוח הסופי – ומהי חוויית הלקוח שאתם רוצים לתת?

זהו כנראה אחד הקריטריונים החשובים ביותר, שכן חוויית הלקוח היא קריטית. האריזה היא אחד הכלים לתקשורת עם הלקוח שלכם. גם אם המוצר שלכם הוא נפלא, אך ההתעסקות עם האריזה שלו היא מסובכת, יכול להיות שהלקוח ייבחר לא לרכוש שוב.
חישבו על כך שהלקוח שלכם רוצה את המוצר ומעוניין להגיע אליו כמה שיותר מהר. אריזה המעוצבת באופן חכם, תאפשר לו לפתוח אותה במהירות ובקלות ולהוציא את המוצר שרכש.
כמובן שהדבר גם מאוד תלוי במוצר עצמו, משמע אם מדובר במוצר שביר או עדין מאוד שיש להגן עליו ובגלל זה האריזה מעוט יותר מורכבת, אז מן הסתם חשוב מאוד להגן על המוצר וכדאי לעצב את האריזה שתהיה כמה שיותר מגנה אך גם ידידותית ללקוח.
בנוסף לנוחות האריזה וההגנה על המוצר, האריזה היא חלק מהסיפור של המוצר ושל המותג ויש להתייחס אליה כאל חומר שיווקי לכל דבר.

תקציב

העלויות של עיצוב וייצור אריזות תלויות בגורמים רבים, ביניהם החומרים, מורכבות תהליך הייצור, ההדפסה, השינוע, ועוד. חשוב מאוד להבין את כל הגורמים הללו כדי שתוכלו לקבל הצעות מחיר ולהשוות ביניהן, וכך לקבל את ההחלטה הנכונה.
ישנם גורמים שיראו לכם זהים (כגון חומרים או הדפסה), אך יש ביניהם הבדלים שבסופו של דבר יכולים לפגוע במוצר הסופי. דאגו להכיר את הספק אתו תעבדו, לראות דוגמאות הדפסה, להרגיש את החומרים וכדומה. 
אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם המומחים שלנו, מהם תקבלו ייעוץ ומידע רב וכן הצעת מחיר אטרקטיבית. השאירו את פרטיכם בטופס ונחזור אליכם בצ'יק.

זקוקים למידע או להצעת מחיר?
נשמח לענות על כל שאלה.
התקשרו אלינו: 08-9153395
או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בזריזות: