המדריך המלא לאריזות מעוצבות 2024

אריזות מעוצבות כיום הן חלק מחומרי השיווק והתקשורת של חברה מול לקוחותיה. כדי לעצב אריזה שתתאים למוצר שלכם וגם תהווה חוויית לקוח בלתי מתפשרת, כדאי להבין את רוח התקופה.
במאמר זה נביא לכם מספר קריטריונים ונקודות מבט חשובות לפני שאתם מתחילים את תהליך תכנון ועיצוב האריזה למוצר שלכם.

הכירו את תחום המוצרים שלכם

אם פיתחתם מוצר חדש ואתם עומדים בפני תחילת תהליך השיווק שלו הכולל בין השאר גם עיצוב אריזה מתאימה, עליכם לדעת מול מה אתם עומדים. לא משנה אם מדובר בהמצאת מוצר חדש או במוצר קיים, האריזה היא חלק בלתי נפרד מחומרי השיווק שלכם והיא מהווה עוד סוג של תקשורת מול הלקוח. 
לפני שפיתחתם את המוצר שלכם, סביר להניח שעשיתם מחקר לגבי היתכנותו, וגם בתחום עיצוב האריזה יש לעשות זאת. בדקו כיצד מוצרים אחרים בתחום שלכם ארוזים? באילו צבעים משתמשים? האם האריזה "תופסת את העין" מספיק או שהיא נחבאת על המדף? האם המוצר נמצא בחנויות או שהוא נמכר אונליין? מאילו חומרים עשויות האריזות של המוצרים האחרים? וכדומה.
לאחר שתענו על שאלות אלו, תהיה לכם נקודת פתיחה לתהליך עיצוב האריזה שלכם.

הגדירו את קהל היעד שלכם

כחלק מהמחקר שבוצע עם פיתוח המוצר, גם הוגדר קהל היעד שיעשה בו שימוש. לא משנה עם קהל היעד מצומצם או רחב, רק חשוב שתדעו מהו. זאת כיוון שכאשר אתם מעצבים את המוצר ואת אריזתו, הם צריכים להיות מותאמים לשימוש נוח על ידי הקהל שהוגדר.
הגדרת קהל היעד תשפיע לא רק על הצורה של המוצר ואריזתו, אלא גם על הצבעוניות, המרקם המורכבות ועוד. 

קבעו קווים מנחים בעיצוב

הקווים המנחים של עיצוב המותג שלכם צריכים ללוות כל תקשורת היוצאת מכותלי החברה. כלומר, גם האריזה, כחלק מהחומרים השיווקיים שלכם, צריכה להיות תואמת לרוח העיצובית של המותג. ניתן להגדיר לסדרות מוצרים שונות, אופי עיצובי מעט שונה בהתאם למאפייני המוצרים, אך ישנם אלמנטים שיש לשמור עליהם לאורך כל הדרך.
כמו כן יש לזכור כי בהיעדר קווים מנחים בעיצוב, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עלולים להרגיש מבולבלים בבואם לבחור את המוצר שלכם.
עצבו את האריזה בהתאם לדרישות המוצר
כפי שעיצבתם את המוצר בהתאם לצרכים של קהל היעד שלכם, גם את האריזה יש לעצב לפי דרישות המוצר. האם המוצר שביר ויש ליצור לו שכבת מגן? האם צריך לראות את המוצר מבעד לאריזה, או שהיא צריכה להיות אטומה? האם למוצר יש מספר חלקים שצריכים להיות מופרדים באריזה או שהוא מגיע מורכב?

עיצוב אריזות למסחר אונליין

אם תהיתם לגבי הצורך באריזה מעוצבת עבור חנויות אונליין אשר אינן מחזיקות בתצוגה פיזית, אז התשובה היא שבהחלט צריך.
גם כאשר אין תצוגה פיזית של המוצרים שלכם, עדיין חוויית הלקוח בקבלת המוצר הביתה היא חשובה לא פחות. אם השקעתם באתר אינטרנט מעוצב וכן בקמפיינים התואמים את רוח האתר לשיווק המוצר שלכם, הלקוח יצפה לקבל גם אריזה באותה הרוח. מעבר לכך שישנה גם חשיבות למבנה אריזת המוצר מבחינת ההגנה עליו כאשר הוא עושה את דרכו מכם אל הלקוח הסופי. 

אריזות מעוצבות ידידותיות לסביבה

כיום, צרכנים רבים מביעים את רצונם במוצרים ידידותיים לסביבה או ירוקים כיוון שהם מרגישים אחריות גדולה יותר כלפי הסביבה, ו-66% מהם אף מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר עבור מוצרים כאלה. כמו המוצרים, גם האריזות צריכות להיות ידידותיות לסביבה, באופן שיהיה אפשר למחזר אותן או לעשות בהן שימוש חוזר. דרישה זו מתבטאת בעיקר בחומרים בהם משתמשים לייצור האריזות. גם בתוך סוגי החומרים, יש רמות של ידידותיות לסביבה ותקנים המעידים על כך.

צפו בשלל דוגמאות ואפשרויות לשילוב באריזת המוצר הבאה שלכם.
לחצו כאן לקטלוג האריזות שלנו.


זקוקים למידע או להצעת מחיר?
נשמח לענות על כל שאלה.
התקשרו אלינו: 08-9153395
או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בזריזות: